Patronlar Dünyası
Geri

Sahte UNESCO ödülü için 106 Bin TL veren belediye, tanıtım için de binlerce lira ödemiş

Belediye kasasından 106 bin TL ödeyerek sahte UNESCO ödülü alan, Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar'ın CNN Türk’te yayınlanan programlara katılmak için de belediye kasasından binlerce liralık ödeme yaptığı ortaya çıktı.
Sahte UNESCO ödülü için 106 Bin TL veren belediye, tanıtım için de binlerce lira ödemiş
Haberler / Medya
12 Nisan 2021 Pazartesi 11:19
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Whatsapp'tan gönder
Whatsapp

Dündar, CNN Türk’te yayınlanan ve Cem Seymen’in sunduğu Üretim Rotası Programı’na katılabilmek için belediye kasasından tam 35 bin 400 TL’lik ödeme yaptı. 25 Ekim 2020 tarihinde çekimleri yapılan ve 12 buçuk dakika süren programda Bursa Çiftçi Pazarı’nın tanıtımının yapıldığı belirtildi.

BirGün'den İsmail Arı'nın haberine göre, Belediye Başkanı Mustafa Dündar da binlerce lira ödeyerek katıldığı programa ilişkin sosyal medya hesabından şu açıklamayı yaptı: “Bugün gazeteci Cem Seymen ile Türkiye’nin en büyük çiftçi pazarında keyifli bir sohbete imza attık. Üreticiyle tüketiciyi direkt olarak buluşturan Bursa’nın ilk Çiftçi Pazarı, her geçen gün daha fazla vatandaşımızı bir araya getiriyor. Tüm vatandaşlarımızı bu pazara davet ediyorum. İnanıyorum ki, sizlerin de desteğiyle bu güzel proje, dev bir organizasyona dönüşecek.”

CNNTürk'e kentsel dönüşümü anlattı

Osmangazi Belediyesi Basın Yayın Halkla İlişkiler Müdürlüğü'nün 12599 yevmiye numaralı dosyasında ise CNN Türk'e yapılan bir başka ödemeye ilişkin bilgilere yer verildi. Dosyada yer alan bilgilere göre, AKP’li Belediye Başkanı Dündar, CNN Türk’te yayınlanan haber programına sadece 8 dakika boyunca konuk olabilmek için belediye kasasından KDV hariç 15 bin TL ödeme yaptı. Dündar, katıldığı programda “Kentsel dönüşümde Osmangazi modeli” adı altında “Soğanlı Kentsel Dönüşüm Projesi’ni” anlattı.

Habertürk'e de para ödemiş

AKP'li belediyenin sözkonusu "ödül"ün haberleştirilmesi için de 13 Şubat 2020 tarih ve 2333 yevmiye numaralı dosyası ile HaberTürk Televizyon kanalına “Panorama 1326 Bursa’ya Unesco ödülü tanıtımı” adı altında 31 bin 800 lira ödeme yaptığı açığa çıktı.

Yerel televizyonlara da ödeme yapılmış

Osmangazi Belediye Meclisi’nin CHP Grup Sözcüsü Sefa Yılmaz ise yaptığı açıklamada, belediye kasasından yerel televizyon kanallarına da binlerce liralık ödeme yapıldığı ifade ederek şunları anlattı:

“CNN Türk gibi ulusal bir televizyon kanalına daha uzun yayın süresi için daha az ödeme yapılırken, izlenme oranları çok daha düşük olan yerel kanallara daha kısa yayınlar için çok daha fazla ödemeler yapıldığı tarafımca tespit edilmiştir.

Osmangazi Belediyesi, sadece yerelde yayın yapan Sönmez Radyo Televizyon Yayıncılık A. Ş.’ye yaklaşık sekiz ve beş dakikalık iki ayrı ‘Osmangazi’de bir hafta’ isimli videoyu yayınlaması için toplam 70 bin 800 TL ödeme yapmıştır. Yine belediye kasasından, sadece yerelde yayın yapan, Sancaktar Medya Reklam Ajansı San. Tic. Ltd. Şti.’ye de sekiz dakikalık Osmangazi Meydanı ve Fetih Müzesi’nin tanıtım videosunun yayınlanması için 47 bin 200 TL ödeme yapılmıştır.”

UNESCO: BİZİM BÖYLE BİR ÖDÜLÜMÜZ YOK

''UNESCO tarafından verilmeyen ancak UNESCO tarafından verildiği izlenimi yaratılmak istenen bir ödül için belediye kasasından toplam 208 bin 800 TL harcanmıştır'' diyen Osmangazi Belediye Meclisi’nin CHP Grup Sözcüsü Sefa Yılmaz yaptığı açıklamada, ''Belediyemiz 2019 yılı sonunda Panorama 1326 Bursa Fetih Müzesi Projesi ile 'İdeal Kent' ödülü almış ve ödülün tanıtımı Osmangazi Belediyesi’nin İnternet sitesinde 'UNESCO'dan Tarihi Projeye Tarihi Ödül' başlığı ile duyurmuştur. Yaptığımız araştırmalar neticesinde bu ödülün UNESCO tarafından verilmediği ortaya çıkmış ve UNESCO, ‘Bizim böyle bir ödülümüz yok’ diye açıklama yapmıştır'' ifadelerini kullandı. 

NE OLMUŞTU?

Birçok belediyenin başkanı, 16 Ocak 2020 tarihinde UNESCO'dan ödül aldıklarını duyurdu. UNESCO'nun ''Biz vermedik, bizim böyle bir ödülümüz yok'' açıklaması yaptığı ödüller Paris'te Cumhurbaşkanlığı Yerel Yönetim Kurulu Başkanvekili Şükrü Karatepe’nin de katıldığı törende dağıtıldı. Ancak daha sonra belediyeleri bu ödüllere merkezi Ankara'nın Balgat semtinde bulunan ''Kent Araştırmaları Enstitüsü''nün "layık gördüğü" ortaya çıktı. Ödül alan 41 belediye başkanı da bu enstitü ile bağlantılı olan ''Adamor Araştırma ve Danışmanlık Şirketi’ne" belediye kasasından tam 106 bin lira ödeme yaptı. Geçen yıl ortaya çıkan bu olaya ilişkin çakma ödülleri alan belediye başkanları ise suskunluğunu korudu.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
PATRONLAR EKONOMİ FİNANS GÜNDEM DÜNYA SPOR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ MEDYA TEKSTİL İŞTE BAŞARANLAR AKTÜEL OTOMOBİL YAŞAM
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2021 Patronlar Dünyası